Kur shumica e njerëzve mendojnë për liderët shpirtërorë me fuqi politike këto ditë, gjëja e parë që ata ndoshta mendojnë janë ajatollahët iranianë ose irakianë.
Perëndimi i zakonshëm nuk është i kënaqur me imazhin që ata njohin përmes masmedias, ndikimi i tyre është i madh dhe politika e tyre shumë konservatore, ata udhëhiqen nga Kurani dhe traditat e bazuara në të; ato bazohen në besimin se porositë në Kuran kanë vlerë të përjetshme,relativizimi historiko-kritik i teksteve antike nuk bëhet fjalë; ata nuk lejojnë t'u thonë ata që mendojnë ndryshe, sepse autoritetin e marrin nga vetë Allahu. Shembujt nga historia e krishterimit të udhëheqësve shpirtërorë që fituan pushtet politik nuk janë gjithashtu inkurajues.
Vetëm mendoni për kronikat skandaloze të papëve mesjetarë që nuk mund të duronin pasurinë e pushtetit laik. Ajo ofron spektakël magjepsës, por sigurisht jo një reklamë për besimin e krishterë. Në këtë aspekt, , ndikimi politik i të cilëve bazohet kryesisht në fuqinë bindëse.
Ju mund të kërkoni homologë të krishterë të ajatollahëve në rrethet e SGP, megjithëse ata nuk shmangin bisedën me jobesimtarët atje. Vendet e dhomave të tyre nuk janë më të zëna nga ministrat; pra nuk ka udhëheqës shpirtërorë me pushtet politik.
Në këtë drejtim, Reverend Martin Luther King duket të jetë një shembull më i mirë. Kohët e fundit u përkujtua se ishte 50 vjet më parë që ai u vra. Shumica e njerëzve tani do të bien dakord se ai tregon se gjërat mund të shkojnë mirë kur një udhëheqës shpirtëror fiton pushtet.
Në të njëjtën kohë, tregon se ai pushtet nuk duhet gjithmonë të bazohet në një post të lartë. Në fakt, ishte pikërisht karizma e këtij paraardhësi pasionant dhe elokuent që siguroi ndikimin e tij të madh e të qëndrueshëm, pavarësisht se ai nuk kishte asnjë post politik.
Kombinimi më i mirë është ai i zyrës së lartë dhe karizmës së madhe. Këtë e shohim te personi i lartpërmendur i Papa Françeskut, por vlen edhe për udhëheqësit laikë. Megjithatë, kjo nuk është aspak një garanci për udhëheqje të mirë. Përveç shembujve si Winston Churchill dhe John F. Kennedy, kemi edhe Adolf Hitlerin. Udhëheqësit shpirtërorë me pushtet kanë një pretendim shtesë, domethënë se ata mund të legjitimojnë në mënyrë hyjnore pozicionin dhe karizmën e tyre. Kjo në thelb i bën ata të paprekshëm. Ata duhet t'i përgjigjen vetëm zotit të tyre. Anasjelltas, kjo do të thotë se kur shtytja vjen për të shtyrë, diskutimi nuk bëhet fjalë, sepse "e do Zoti". Ju mund ta përdorni këtë për të frymëzuar njerëzit për vepra të bukura, por edhe për kryqëzata ose veprime vetëvrasëse.Ju mund të keni rezervat tuaja për udhëheqësit shpirtërorë me pushtet. Po kryeprifti i Dhiatës së Vjetër?
Është e qartë se sipas Biblës ai qëndron mes Zotit dhe njeriut. Në ditën e shlyerjes ai përfaqëson njerëzit në shenjtërore dhe shtron mëkatet e tyre përpara Perëndisë (Levitiku 16). Në të kundërt, Perëndia jep bekimin e tij nëpërmjet kryepriftit. Kështu përshkruhet qartë te Numrat 6:22-26. Udhëzimi me të cilin Moisiu i përcjell Aaronit se si njerëzit mund të bekohen në emër të Zotit përfundon me vërejtjen se vetë Zoti e jep në të vërtetë bekimin. Tani një bekim është në parim një fjalë fuqie: ajo që thuhet gjithashtu pritet (ose më mirë: besohet) të ndodhë. Fatkeqësisht, praktika tregon se kjo nuk është gjithmonë kështu.
Kjo është arsyeja pse është mirë kur dikujt i jepet mundësia t'i japë një dorë ndihmë Zotit. Kryeprifti duket se është personi i parë i përshtatshëm për këtë. Megjithatë, në tregimet në të cilat vendoset kryepriftëria, ai rol nuk i është rezervuar atij. Jo Aaroni, por Moisiu është lideri politik. Aaroni përpiqet, por kur ai merr përsipër udhëheqjen e Moisiut (Eksodi 32) ose proteston kundër Moisiut (Numrat 12) gjërat shkojnë keq. Kryeprift, mbaje altarin tënd! Historia e kryepriftërinjve në kohën pas kthimit nga mërgimi babilonas dhe në periudhën e luftës për liri kundër grekëve dhe romakëve tregon të njëjtën histori vazhdimisht.
Roli që kryeprifti luan sipas Ungjijve në gjyqin e Jezusit të Nazaretit është gjithashtu mendimtar: një udhëheqës shpirtëror rrallë e trajton mirë fuqinë e tij politike,rsyeja pse gjërat shpesh shkojnë keq për udhëheqësit shpirtërorë me pushtet politik është se ata sundojnë gjithnjë e më pak në emër të Zotit dhe gjithnjë e më shumë në vend të Zotit.
Sfida e tyre është që të dy të ushtrojnë pushtet në emër të Zotit, dhe të vazhdojnë të dëgjojnë vullnetin e Zotit, të jenë edhe të fortë dhe të hapur ndaj opinioneve të ndryshme nga ato tuajat. Një udhëheqës shpirtëror mund ta trajtojë mirë pushtetin vetëm nëse është në gjendje të heqë dorë nga ai pushtet.