Sa herë keni menduar se pa një notë të mirë nuk do të konsideroheshit inteligjent? Në kulturën perëndimore ekziston një besim i përhapur se rezultatet janë të lidhura ngushtë me vlerën e personit, kur në vende të tjera, si Azia, është angazhimi që zë atë vend të privilegjuar që simbolizon inteligjencën. Nga ana tjetër, koncepti i inteligjencës nuk gëzon një përkufizim të vetëm dhe as nuk shihet nga të gjithë studiuesit nga i njëjti këndvështrim.
Për shembull, Gardner zhvilloi teorinë e inteligjencës së shumëfishtë, duke theksuar tetë lloje të inteligjencës: gjuhësore, logjiko-matematikore, vizuale-hapësinore, muzikore, trupore, intrapersonale, ndërpersonale dhe natyraliste. Për Gardner, këto lloje janë të pranishme tek çdo person.
Sipas qasjes së tij, nuk ka asnjë inteligjencë të vetme njerëzore. Kjo teori na lejon të vlerësojmë, kuptojmë dhe stimulojmë potencialin e çdo personi, përtej asaj që mund të matë koeficienti i famshëm i inteligjencës (IQ).
Kështu, për shembull, jemi mësuar që fëmijët me inteligjencë të mirë gjuhësore dhe logjiko-matematikore të jenë të suksesshëm në shkollë dhe të gjithë fëmijët të mësojnë në të njëjtën mënyrë.
Megjithatë, a është e drejtë që fëmijët janë të gjithë njësoj?
Siç nënvizoi vetë Gardner, ajo që është e rëndësishme nuk janë tetë llojet e inteligjencës që ai propozoi, por ideja se nuk ka një inteligjencë të vetme, ose më saktë procese të pavarura njohëse. Nga ana tjetër, ka të ngjarë që të ketë më shumë inteligjencë sesa ai propozoi. Nuk ka një inteligjencë të vetme, por shumë. Psikologu Gardner ka identifikuar tetë, por ka të ngjarë që të jenë më shumë.
Pra, çfarë kuptojmë me inteligjencë?
Për Gardner, ne kemi aftësi specifike të përcaktuara mirë. Matja e inteligjencës shkakton probleme dhe më shumë kur nuk ka ende konsensus për ta përcaktuar atë. Në vitin 2007, Resing dhe Drenth e përkufizuan inteligjencën si:
“Grupi i aftësive njohëse ose intelektuale të nevojshme për të marrë njohuri dhe për ta përdorur atë në mënyrë korrekte për të zgjidhur problemet që kanë një qëllim dhe qëllim të përshkruar mirë.” Nga ana tjetër, ne priremi të ngatërrojmë kujtesën me inteligjencën. Kujtesa është një tjetër aftësi që ne kemi, veçanërisht për ruajtjen e informacionit dhe marrjen e tij. Një person mund të ketë inteligjencë të madhe, por të jetë ajo që ne do ta quajmë vërtet të paditur.
Çfarë nuk kemi parasysh kur flasim për inteligjencën?
Njohja e vetvetes, ose ajo që dikush do të thoshte në mënyrë popullore si njohja e vetvetes . Do të kalojmë shumë kohë me personin që dashurojmë; Megjithatë, a nuk duhet të shpenzojmë edhe më shumë për veten tonë? Sa kohë, mirësi dhe durim i kushtojmë njohjes me të tjerët dhe sa kohë vetes? Pasoja e kësaj vetënjohjeje kalon në zhvillimin e avantazheve autentike adaptive, të tilla si ndjeshmëria, aftësitë sociale ose vetëkontrolli për të qenë “inteligjent”.
Ekziston një mungesë në shoqëri në përgjithësi për të kuptuar gjendjet emocionale të dikujt dhe të të tjerëve. Por çfarë kuptojmë me këtë? Për inteligjencën tonë emocionale, për të kuptuar emocionet tona dhe ato të të tjerëve
Por nga çfarë përbëhet kjo inteligjencë emocionale?
Goleman theksoi pesë aftësi brenda inteligjencës emocionale: vetëdijen, vetë-rregullimin, motivimin, ndjeshmërinë dhe aftësitë sociale. “Të paktën 80% e suksesit në moshë madhore vjen nga inteligjenca emocionale” thotë Daniel Goleman.
Dhe emocionet, a janë ato të rëndësishme përpara çdo mësimi?
Siç thotë psikologia dhe shkrimtarja Begoña Ibarrola, të mësuarit dhe i gjithë procesi njohës që ndodh është një kombinim në të cilin njohja dhe emocioni shkojnë dorë për dore . Më parë mendohej se të mësuarit përfshinte vetëm njohjen njerëzore, por tashmë dihet se emocionet luajnë një rol të tyren. Për shembull, emocionet ndikojnë në kujtesën tonë , duke e bërë atë më selektive, si për kujtimet pozitive ashtu edhe ato negative. Ne takojmë shumë njerëz gjatë gjithë jetës sonë, por a i kujtojmë të gjithë apo vetëm ata që lanë gjurmë? Për këtë arsye është e rëndësishme të njohim veten dhe të identifikojmë emocionet tona në mënyrë që të jemi “inteligjent” përballë çdo forme të të mësuarit që kryejmë gjatë jetës sonë.
Në këtë pikë, inteligjenca është një koncept që shkon përtej marrjes së notave të mira ose performancës së mirë në shkollë. Të gjithë mund të ndihemi të zgjuar në një konkurs të caktuar, por në shumë raste nuk e dimë, sepse nuk e përqendrojmë vëmendjen tonë në zbulimin e vetvetes si njerëz.
Ne duhet të mësojmë të jemi “të zgjuar” për veten dhe marrëdhëniet tona në përgjithësi, jo sepse të tjerët na pëlqejnë.